basert

basert

basert

دلیل و ریشه ی اصلی ترس از ازدواج در جوانان امروزی

هستند افرادی که از ازدواج گریزانند و به نوعی از آن می ترسند ودوری می کنند، البته این ترس و دوری در افراد مختلف دلایل و شرایط متفاوتی دارد.
دلیل و ریشه ی اصلی ترس از ازدواج در جوانان امروزی
ازدواج و شروع یک زندگی زناشویی مشترک یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد مجردی می باشد داشتن اضطراب و ترس از این اتفاق سرنوشت ساز امری کاملاً طبیعی محسوب می شود ، اکثر افراد از حواشی و احتمال شکست ازدواج بیشتر از خود ازدواج وحشت دارند و ترس از این دارند که آینده شان را تباه کند. ما در بخش خانواده پلاس نمناک به بررسی عوامل و راهکارهای معضل بزرگ ترس از ازدواج که سایه سنگینی بر زندگی جوانان انداخته است پرداخته ایم.
ترس از ازدواج

علل عمده ی ترس از ازدواج و راه حل هر یک
دیدن و شنیدن قصه های شکست خورده
خیلی از افراد شاهد جدایی یا طلاق عاطفی اطرافیان خود بوده و هستند و این اتفاق باعث شده است که آنها دور ازدواج را به خاطر ترس های بی مورد و غیر واقعی از این منظر که مبادا به روز آنها بیفتند، خط بزنند. غافل از اینکه این راهش نیست و بایستی چاره ای بیاندیشند.

راه حل:
اگر این ترس در شما وجود دارد پیشنهاد ما به شما این است که با نگاه متفاوت تری به قضایا نگاه کنید و کافیست انتخابی عاقلانه و مدبرانه داشته باشید و از تجربه ها و شنیدن شکست دوستانتان در حد معقولانه و منطقی درس بگیرید و از آن به عنوان یک تجربه استفاده کنید نه اینکه آن را مانعی برای تصمیمات بزرگ زندگیتان قرار دهید. بهترین کار این است که قبل از هر چیزی اقدام به فراگیری مهارت های همسرداری کرده و فنون مدیریت بحران و حل مسئله را در زندگی خود دخیل نمایید.

فکر کردن

کمرنگ شدن حس تعهد
فرد مجرد گاهی احساس می کند که قادر به کنار آمدن با خود و انجام وظایف مرتبط به خودش نیست، چه برسد که بخواهد کسی دیگر را رتق و فتق کند یا در قبالش صبوری و از خودگذشتگی به خرج دهد و آرزوهایش را محقق کند. ختم کلام اینکه از متعهد شدن نسبت به همسر واهمه دارد.

راه حل:
مهم ترین راه این است که در انتظار زمان خاصی یا مناسب معجزه ای ننشینید و تلاشتان این باشد که قبل از هر کسی اول به خود متعهد باشید و اقدامی برای پذیرش مسئولیت کارهای خود بکنید، توانایی هایتان را بشناسید و سپس به کشف نقاط ضعف خود بپردازید.

حس تعهد

کنار نیامدن با خانواده
در اکثر موارد خانواده ها مدام دختران دم بخت خود را با دختر های دیگر فامیل مقایسه کرده و وارد رقابت با آنها می کنند بنابراین در چنین شرایطی دختران به خاطر داشتن دیدگاهی متفاوت با خانواده شان درباره ازدواج و معیارهای آن عقب نشینی کرده و ترس از ازدواج در وجودشان حاکم می شود و نمی توانند به خواستگار های خود جواب بدهند.

راه حل:
هرچند امکان دارد مرد رویاهای شما با مردی که خانواده برایتان در نظر گرفته است تفاوت زیادی داشته باشد ولی هرگز به فرد مورد تایید خانواده خود که فقط انتخاب آنهاست بله نگویید چراکه این شمایید که قرار است با او زندگی کنید نه خانواده تان. برای اینکه بتوانید با این مشکل مقابله کنید سعی کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید و جای هیچ شک و شبهه ای را برای خانواده خود باقی نگذارید و چنانچه مخالفتی داشتید با دلیل و برهان و منطق آن را بررسی کنید و در صورت اینکه با پافشاری و سخت گیری مواجه شدید بدون اینکه تنشی به خود وارد کنید با جملات منطقی از انتخاب خود دفاع کنید حتی می توانید از یک فرد بالغ و عاقل نیز در این خصوص کمک بگیرید.

ترس از ازدواج

عشق و علاقه افراطی به کار
بعضی از افراد به بقدری غرق مناسبات شغلی خود هستند که قادر به مدیریت افکار خود در زندگیشان نیستند و تا این حد فکر می کنند که هیچ چیزی در دنیا به اندازه پیشرفت کاریشان آنها را راضی نگه نمی دارد و به قدری دچار این تفکرات هستند که حتی تصمیم به تغییر آن افکار در سرشان نمی گیرند. باید بدانید این افراد کم نیستند و اگر نگاهی به اطرافتان بیاندازید می بینید که تعداد بیشماری از آنها نزدیکتان هستند. آن دسته از افرادی که در چهارمین و پنجمین دهه زندگی خود تنها با پرونده های کاری خود زندگی می کنند حکایت از همان افراد عشق کار دارند به نظرتان این افراد رضایت کافی از زندگی خود دارند؟

راه حل:
چنانچه شما نیز عشق کار دارید فکر نکنید که قرار است یک شبه خانه نشین شوید. بنابراین باید به دنبال مردی باشید که بتواند محدودیت های شما را بپذیرد ، او باید آشنایی کامل با نوع کار و شرایط حاضر در زندگی شما داشته باشد تا بتواند مشکلات احتمالی در زندگی اش با شما را تا حدودی مدیریت کند.

علاقه زیاد به کار

اگر نمی خواهید در وسط راه هم خود و هم فرد مورد علاقه تان را ناامید کنید پس تلاشتان این باشد که تصویر دقیق شرایط اهداف خود را به خواستگارتان نشان دهید و قبل از هر کاری ببینید که تا چه حد با اهداف شما همسو است و چه قدر می توانید محدودیت های یکدیگر را بپذیرید اما این تمام ماجرا نیست ، چراکه باید این پذیرش را نیز داشته باشید که شما بدون هیچ تغییری نمی توانید پیش بروید و ممکن است پس از ازدواج شرایط کاری کاملا متفاوتی نسبت دوران مجردی داشته باشید بنابراین هرگز نمی توانید جان و دل خود را به پای پرونده های کاریتان بگذارید.

وجود فیلتر های محدود کننده
اکثر افراد در دوران مجردی معیار های بسیار سفت و سختی دارند چرا که بی گدار به آب زدن در کارشان نیست و ترس از این دارند که مورد تمسخر اطرافیان خود واقع شوند.از این رو همیشه در جستجوی گلی بی خار هستند که از نگاه دیگران بسیار برتر و بهتر است غافل از اینکه این خصلت انتخاب را برایشان سخت می کند.

راه حل:
در اینکه نباید به هر کسی بله بگویید شکی نیست ولی بایستی بدانید که همسر شما هم همچون خود شما خصایصی مثبت و منفی دارد. پس سعی کنید با خودتان و معیارهایتان آشنا شوید، و در گام بعدی تمام ملاک هایی که تا به این حال باعث تنهایی شما شده است را از خاطر خود بگذرانید و بعد لیستی از معیار انتخابتان تهیه کرده و اقدام به پاکسازی آنهایی که می توان از آن ها چشم پوشی کرد بکنید. حالا وقت آن رسیده است که خواستگار خود را با معیار و ملاک های جدیدی بررسی نمایید و چنانچه 50% شرایط باب میل شما را داشت پیشنهاد ما این است که بیشتر در موردش فکر کنید.

سختگیری

در انتظار گزینه های بهتر ماندن
در بین جوانان مجرد دیده شده است که با وجود اینکه خوشبختی شان را با شخصی که خواستگارشان است در آینده تصور می کنند اما باز هم به خاطر این که گزینه های بهتری را در آینده از دست ندهند پاسخشان به خواستگار فعلی خود منفی است غافل از اینکه با این تفکرات می توانند زمینه بروز وسواس فکری را در خود تقویت کنند فراموش نکنید که در هر حوزه ای امکان دارد انتخاب بهتری حاضر باشد.

راه حل:
به جای داشتن چنین افکاری بهترین کار این است که نیازهای خود را شناخته و اطلاعات مفیدی درباره جنسیت روانی خود و جنس مخالف به دست بیاورید. زمانی که پس از کسب شناخت کافی اقدام به انتخاب کردن بکنید و گزینه حاضر را برای ازدواج با خود مناسب دیدید دیگر جای هیچ نگرانی و تشویش نیست بنابراین به هیچ عنوان عجول نباشید و با شناخت و درایت کامل سعی کنید گام به گام پیش بروید. مهمتر از همه مسئولیت تمامی تصمیمات و رفتارهای خود را بر عهده بگیرید و سعی نکنید با یک بام دو هوا بودن شک و شبهه ای در خود ایجاد کنید.

شناخت خود

ترس از زمین خوردن
همه افراد به یک صورت به شکست عاطفی واکنش نشان نمی دهند بعضی از آنها در مدت کم خودشان را پیدا می کنند و بعضی دیگر به هیچ عنوان فراموش نمیکنند. آنها برچسبی منفی روی عشق چسبانده و تصمیمی جدی می گیرند تا دیگر هیچ وقت دچار نشوند. آیا شما هم از آن دسته افراد هستید؟

راه حل:
اگر شش ماه از زمان جداییتان میگذرد و تا حدودی هیجان های منفی خود را فروکش کرده اید با کمک یک مشاور نقش خودتان را در بحران هایی که برایتان به وجود آمده بود را کشف کنید. چرا که ممکن است انتخاب نامناسب از طرف شما بوده است بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که قانون همه یا هیچ را به کار نبرید و تجربه های تلخ تان را به موقعیت های دیگرتان تعمیم ندهید لذت عاشقی را در کنار کسی که به شما آرامش می دهد از خود نگیرید.

مشاور

ترس از دست دادن لذت شیرین مجردی
اکثر افراد مجرد بر این باورند که اگر ازدواج کنند آرامش و آسایش خانه پدری را از دست خواهند داد ، هیچ دوست ندارند که خیلی زود درگیر مسئولیت های ازدواج و زندگی مشترک شوند و انواع و اقسام نگرانی ها را تجربه کنند. چاره کار برای اینگونه افراد چیست؟

راه حل:
باید قبول کنید که لذت بردن از دوران مجردی فقط یک طرز تفکر از طرف شماست چرا که امکان دارد شما بعد از چند سال در آرزوی زندگی متاهلی باشید ولی خیلی دیر شده باشد، بدانید که خیلی از افراد دیدگاه شما را داشتند اما متاسفانه پس از گذشت مدتی پشیمان شدند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که سرو سامانی به سبک زندگی غیر معقول و آزادانه خود بدهید و اندکی به محدودیت های خود بیافزایید چراکه شرط اول در یک ازدواج ایجاد محدودیت منطقی است.حتما متعهد بودن و وظیفه شناس بودن را با تمرین و ممارست در خود تقویت کنید.

منبع : نمناک 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۲:۴۲ | نویسنده : admin | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.