basert

basert

basert

خرید ملک در ترکیه و شرایط عمومی خرید املاک و مستغلات در ترکیه

خرید ملک در ترکیه و شرایط عمومی خرید املاک و مستغلات در ترکیه
ترکیه کشوری است در همسایگی شمال غربی ایران و قرابت بسیار نزدیکی از لحاظ فرهنگی و تا حدودی مذهبی با مردم ایران دارد، کشوری پر از اماکن ویژه و دیدنی در شهرهای مختلف همچون استانبول ، ازمیر ، آنتالیا و … با آب و هوایی مطبوع و سواحلی زیبا است که صنعت گردشگری و توریسم آن در سطح جهان بر سر زبان ها افتاده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان بدلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان و همچنین نه چندان دور بودن ارزش پولی این کشور با ریال ایران قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارند. تعداد تماس هایی که با ما گرفته می شود و مشتریان عزیز در آن شرایط خرید املاک و مستغلات در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را جویا می شوند بسیار زیاد است؛ از همین رو ما این مقاله را به نظر شما عزیزان می رسانیم تا به خوبی با شرایط ، قوانین و هزینه های مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه آشنا گردید.
از جمله روشهای سرمایه گذاری در ترکیه ، خرید املاک و مستغلات است که اگر این خرید ملک مطابق قوانین و شرایطی که در ادامه ذکر می شود باشد، می تواند منجر به اخذ اقامت ترکیه گردد. شاید اولین و مهمترین نکته ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه شود ، این است که اتباع خارجی امکان و اجازه خریداری املاک در مناطق روستایی نشین ، دهکده ها و بویژه در حوالی و اطراف مناطق نظامی ترکیه را ندارند و تنها مجوز خرید آپارتمانها و عراضی تعیین شده از طرف دولت ترکیه به اتباع خارجی داده می شود.

خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه
پیش از اقدام به هر نوع سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می بایست ابتدا دست به عصا اقدام کرد و با آنالیز کامل شرایط تصمیم به عملی نمودن پلن خود نمود. شما باید بعنوان یک سرمایه گذار خارجی از شاخص ها و استانداردهای ریسک و امنیت سرمایه گذاری در درجه اول آشنا شوید. اولین استانداردی که باید آنالیز شود، نرخ مصادره ( سلب مالکیت ) اموال یا Expropriation Risk سرمایه گذاران خارجی توسط دولت کشور مقصد می باشد. مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی توسط دولت یک کشور می تواند هم به صورت مستقیم و هم بصورت غیر مستقیم با اعمال سیاستها و مقررات محدود کننده انجام گیرد. مطابق گزارش های بانک جهانی شاخص مصادره اموال در بازه عددی بین ۱ تا ۷ معرفی می گردد که یک نشان دهنده کمترین ریسک و هفت بیانگر بیشینه ریسک سرمایه گذاری در آن کشور است.

روال دریافت پاسپورت ترکیه و حقوق شهروندی
زمانی که شما موفق به خرید ملک قانونی در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا شوید، باید به اداره ثبت زمین و املاک این کشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضای حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.
پس از آماده‌سازی و ارائه مدارک و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزیابی مدارک و اسناد انتقال وجه بانکی خرید ملک شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.
اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز کاری و بررسی مدارک، نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را به متقاضی ارائه می‌دهد. سپس فرد باید با در دست داشتن این نامه به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و برای مجوز اقامت درخواست دهد.
با دریافت مجوز اقامت و تاییدیه حق شهروندی، فرد بایستی برای نهایی‌سازی درخواست خود به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه نماید. لازم به ذکر است که پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندی Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنکارا دنبال می‌شود و پروسه دریافت حق شهروندی این کشور تا حداکثر 30 روز کاری به اتمام می‌رسد.
تخفیف ویژه برای خرید ملک در ترکیه تا سقف 50هزار دلار
تاکید دولت ترکیه بر این موضوع است که حداقل ارزش ملک خریداری‌شده توسط اتباع خارجی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نباشد. از این رو فرد باید با استفاده از مشاوره وکیل و کارشناسان ملکی معتبر و قابل اطمینان، پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزیابی قیمت آن به صورت تخصصی بپردازد.
اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات جدید مشاوره و خرید ملک گروه شرکت‌های نیلگام، از ارزیابی موقعیت و صحت قیمت کارشناسان ما برخوردار شده و بدون نگرانی با تخفیف 10 تا 20 درصدی، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک کمتر از 250 هزار دلار

نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه از ابتدای سال 2020 میلادی دچار تغییراتی خواهد شد. بر این اساس، اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه اقامت توریستی در ترکیه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی مانند ژاپن، کانادا، آمریکا و… از این قانون مستثنی خواهند بود. شهروندان ایرانی نیز بعد از یک سال اقامت توریستی در ترکیه امکان تمدید اقامت خود را نداشته و باید حداقل یک سال از زمان به پایان رسیدن این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا برای اخذ آن اقدام نمایند. بنابراین افرادی که از اقامت توریستی برای حضور در کشور ترکیه استفاده می‌کنند بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود باید روش‌های دیگری را برای اخذ اقامت پیدا کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در این کشور اشاره داشت.
همان‌طور که گفته شد با خرید یک ملک با حداقل قیمت 250هزار دلار می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما بسیاری از افراد هستند که یا چنین سرمایه‌ای را نداشته و یا تمایلی به این میزان سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با خرید یک ملک در ترکیه به هر قیمتی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. بنابراین در صورتی که تنها اقامت در ترکیه برای شما اهمیت داشته و قصد اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را ندارید می‌توانید با سرمایه کمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت ترکیه را نیز به دست آورید.
https://naab-house.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%84%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱:۲۳ | نویسنده : admin | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.