basert

basert

basert

برای از بین بردن جای آبله مرغان چه باید کرد؟

آبله مرغان یک ویروس بسیار واگیر و مسری است و اکثر اشخاص در طول زندگی خود و معمولاً در دوران کودکی این بیماری را تجربه می کنند. این بیماری امکان دارد سبب بر جای ماندن اثرات ماندگار من جمله زخم های آبله مرغان شود. در این مقاله به بررسی اقسام شیوه های از بین بردن جای آبله مرغان می پردازیم.
آبله مرغان سبب ایجاد تاول های شدید خارش دار می شود که جای زخم ناشی از خاراندن آنها تاول های آبله مرغان است که پوست پس از مدتی اسیب دیده خواهد شد که معمولاً به آن بافت اسکار می گویند. بنابراین زخم آبله مرغان به علت التهاب پوستی و خاراندن آن به وجود می آید .

 

جای آبله مرغان,از بین بردن جای آبله مرغان,جلوگیری از عدم ایجاد جای جوش آبله مرغان
جلوگیری از عدم ایجاد جای جوش آبله مرغان

 

راه های جلوگیری از عدم ایجاد جای جوش آبله مرغان:

– استفاده از قرص های آنتی هیستامین جهت جلوگیری از ایجاد خارش

– کوتاه نگه داشتن ناخن

– درصورت صلاح دید پزشک استحمام با صابون های آنتی باکتریال

– در صورت صلاح دید پزشک استفاده از محلول های آنتی باکتریال موضعی

 

شیوه های خانگی درمان جای آبله

 

ویتامین E

ویتامین E از دیرباز بعنوان یک ماده مؤثر برای درمان این جای زخم ها در نظر گرفته می شود. ولی متأسفانه، این ادعا ممکن است صحیح نباشد. مطالعه های بسیاری نشان داده اند که این ماده تأثیر قابل ملاحظه ای بر این جای زخم ها ندارد. در واقع ، آکادمی پوست آمریکا به اشخاص توصیه می کند که از ویتامین E بر روی جای زخم خویش استفاده نکنند برای این که ممکن است ظاهر آنرا بدتر کند.

 

جو دو سر

برای درمان جای آبله مرغان، ماده های طبیعی مثل جو دو سر خیلی کمک کننده هستند، برای این که خواص رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد و این خواص به سلول های پوستی برای بهبود سریعتر و بهتر کمک می کند.

 

قدری جو دو سر را با آب در میکسر مخلوط کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. سپس این خمیر را در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد آن را برای درمان جای آبله مرغان روی اسکارها قرار دهید. قدری با سرانگشتان آنرا ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه صورت را بشویید.

 

آب لیمو

ویتامین C و اسید سیتریک موجود در لیمو، رنگ چهره را روشن نموده و با خواص لایه برداری طبیعی، اثرهای زخم روی لایه خارجی پوست را التیام می بخشد. کافی است لیموی طبیعی را به مدت ۱۰ دقیقه روی نواحی اسیب دیده گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید. اگر پوست حساسی دارید و آبلیمو به تنهایی برای پوستتان بیش از حد قوی است، پیشنهاد می شود دستورالعمل زیر را امتحان کنید:

 

آب لیموی طبیعی( نصف لیمو)

۲ قاشق چای خوری عسل

 

مواد را باهم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی نواحی اسیب دیده پوست خویش بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. آنگاه شست و شو دهید.

 

جای آبله مرغان,از بین بردن جای آبله مرغان,جلوگیری از عدم ایجاد جای جوش آبله مرغان
شیوه های خانگی درمان جای آبله

 

آلوئه ورا

از آلوئه ورا در درمان سوختگی ها استفاده شده است. آلوئه ورا تأثیر اثبات شده ای در کاهش دمای ناحیه اسیب دیده دارد. ولی روی درمان اسکارها تأثیر خاصی ندارد.

 

پاپایا یک ماسک لایه بردار طبیعی برای از بین بردن جای لک آبله مرغان است. پاپایا یک لایه بردار طبیعی است و با فعال کردن آنزیم های پوستی، سلول های مرده را از بین می برد

 

تکه های پاپایای تازه

1 قاشق چایخوری لیمو

1 قاشق عسل


به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید
راهکار دائمی برای خالی بودن ابرو

آب لیمو، عسل و پاپایای پوست کنده شده را در مخلوط کن بریزید. آن را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بوجود آید. آن را روی لکه های پوست صورت بزنید. محل را با یک پلاستیک بپوشانید. نیم ساعت صبر کنید. با آب سرد پوست صورت را بشویید و خشک کنید.

 

جوش شیرین

جوش شیرین بیش از اینکه برای پخت و پز موثر باشد، برای پوست و زیبایی آن فایده دارد. این ماده با حفظ رطوبت و میزان اسیدیته پوست، به درمان جای آبله مرغان کمک می کند و از ایجاد خارش و التهاب در آن جلوگیری می کند.

 

به 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین، قدری آب اضافه کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. سپس به مدت 15 دقیقه این خمیر را روی جای آبله بگذارید و بعد با آب سرد بشویید.

 

جای آبله مرغان,از بین بردن جای آبله مرغان,جلوگیری از عدم ایجاد جای جوش آبله مرغان
درمان های تخصصی برای از بین بردن جای آبله مرغان

 

درمان های تخصصی برای از بین بردن جای آبله مرغان

درمان های کلینیکی برای درمان جای آبله مرغان عموماً مؤثرترند، اما هزینه بیشتری نیز دارند. با پزشک خود درباره انتخاب بهترین روش درمان صحبت کنید تا روشی امن و مناسب را برای خود انتخاب کنید. گزینه های کلینیکی شامل موارد زیر می شود:

 

- درمان جراحی برای حذف اسکار. در موارد حاد ممکن است احتیاج به عمل گرافت پوستی باشد.

- تزریق استروئید برای کاهش اسکار

- درمان های محو جای جوش

- میکرودرم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی

- میکرودرمابراسیون( لایه برداری مکانیکی پوست)

- صاف کردن پوست با لیزر

- مواد پرکننده

- پیوند پوست

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹:۳۵ | نویسنده : admin | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.