basert

basert

basert

راهنمای خرید بذر گل و گیاهان زینتی

بطور معمول تمام بذرهای گل قابلیت رشد و نمو را ندارند. برخی از آنها سالم نبوده و پس از کاشتن جوانه نمی زنند. بنابراین خرید بذر گل و گیاهان زینتی با کیفیت اهمیت زیادی دارد. نکته قابل توجه این است که هنگام خرید بذر گل از فروشنده درصد جوانه زنی آنرا جویا شوید. بدیهی است که هر چقدر بذر گل و گیاهان زینتی خریداری شده با کیفیت تر باشند درصد جوانه زنی آنها بیشتر است.
مرکز فروش بذر گل و گیاه نازبو این ویژگی را دارد که تمام بذر گل های موجود، از با کیفیت ترین و بهترین بذرهای گل انتخاب می شوند. بذرهای نازبو از گل ها و گیاهان سالم و با کیفیت انتخاب شده و با دقت و حساسیت بالایی جمع آوری می شوند. با خرید بذر گل و گیاه از نازبو در صورت فراهم آوردن شرایط مناسب برای رشد و نمو گل و گیاه به زودی شاهد جوانه زدن و رشد گل خواهید بود.
انواع بذر گل و بذر گیاهان کمیاب را می توانید از فروشگاه گل و گیاه نازبو خریداری کنید. نکته مهم دیگر در خرید بذر گل، توجه به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شرکت تولید کننده است. انواع تولید کننده ها و فروشگاه های متفرقه برای خرید بذر گل مناسب نیستند. تاریخ تولید و انقضا در میزان جوانه زنی گل و گیاه نقش مهمی بازی می کند پس به آن توجه ویژه داشته باشید.
معمولا بذر گل و گیاهان زینتی پس از تولید دارای یک دوره خواب حدود یک ماهه بوده و پس از آن فعال می شوند. بدین ترتیب بذرهایی که از تاریخ تولید آنها خیلی گذشته است میزان قدرت جوانه زنی خود را از دست می دهند. نکته قابل توجه دیگر در خرید بذر گل و گیاهان زینتی توجه به کیفیت دانه ها است. بررسی کنید که در میان دانه ها انواع تخم علف های هرز و سایر گیاهان وجود نداشته باشد.
خرید بذر گل تمیز و سالم که فاقد دانه های اضافی و علف های هرز باشد نشانگر کیفیت بالای بذر است. پس از خرید بذر گل و گیاه باید به فکر تهیه محیط مناسب برای کاشت و پرورش آنها باشید. تهیه محیط مناسب و فراهم آوردن شرایط رشد برای گل و گیاه ضروری و لازمه ادامه حیات گل و گیاه خواهد بود، پس توجه کافی به آن داشته باشید.
بذر گل و گیاهان زینتی
بذر گل و گیاه در واقع بخشی از گیاهان هستند که به وسیله آنها می توان عملیات تکثیر گیاهان را انجام داد.
بذر گل و گیاه که در اصطلاح عامیانه تخم گل نیز گفته می شود در حالت عادی و در طبیعت توسط روشهای مختلفی تکثیر می شود.
اینکار توسط باد و یا حشرات مختلف صورت گرفته که به آن عملیات گرده افشانی می گویند. گل و گیاهان زینتی به آن دسته از گیاهانی گفته می شود که حالت تزئینی داشته و برای زیبایی باغ، باغچه، آپارتمان و منزل کاشته و نگهداری می شوند.
از اینرو بذر گل و گیاهان زینتی مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. وجود گل و گیاه در منزل و آپارتمان تاثیر زیادی در شادابی و طراوت محیط داشته و موجب تصفیه هوا می گردد. گیاهان از طریق انتشار اکسیژن و جذب دی اکسید کربن در واقع همانند یک فیلتر عمل کرده و طراوت و شادابی را به شما هدیه می کنند.
از طرفی گلها و گیاهان زینتی علاوه بر خواص و ویژگی های گیاهان دارای این مزیت هستند که از زیبایی خاصی بهره می برند. از اینرو کاشت بذر گل و گیاهان زینتی طرفداران زیادی دارد. این نوع گیاهان همانند یک وسیله دکوری زینت بخش منزل و محل کار شما بوده و موجب کاهش استرس و رفع افسردگی می شوند.
شما با هر بار نگاه کردن به گیاهان زینتی آرامش خاصی را در خود احساس می نمائید. اگر چه می توان بجای خرید بذر گل و گیاهان زینتی آنرا بطور آماده خریداری نمود ولیکن کاشت و پرورش هر نوع گل و گیاه لذت خاصی دارد که در گل و گیاهان آماده دیده نمی شود. در ادامه به بررسی و تشریح نگهداری گل و گیاهان زینتی می پردازیم.
نگهداری گل و گیاهان زینتی
برخی افراد ترجیح می دهند که بجای خرید بذر گل و گیاهان زینتی، گلدان آماده آنها را خریداری نمایند. اگر چه این روش نیز همان مزیت های گل و گیاهان زینتی را دارد ولیکن این را در نظر بگیرید که کاشت و پرورش هر نوع گل و گیاه لذت خاصی دارد.
مراقبت از گل از مرحله جوانه زدن تا رشد و نمو و گل دادن آن خوشایند است. اینکه تمام مراحل رشد گل را دنبال نموده و در آخر از کار خود احساس غرور نمایید چیزی است که تنها با خرید بذر گل و گیاهان زینتی میسر می شود. اما جدا از این نگهداری گل و گیاهان زینتی نیاز به گذراندن وقت و انرژی است.
هر نوع گل و گیاه دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و نیاز به مراقبت خاص دارند. از جمله عوامل مهم در نگهداری گل و گیاه فراهم آوردن محل مناسب، میزان نور، میزان رطوبت، تعداد دفعات آبدهی، نوع کود، محل کاشت و دمای محیط است.
برخی از گیاهان روزانه نیاز به نور آفتاب دارند و برخی در سایه و محل تاریک نیز رشد می کنند. برخی نیاز به آبدهی روزانه داشته و برخی هفته ای یکبار آب برای آنها کافی است. دمای محیط، میزان رطوبت و نوع کود از دیگر عوامل مهم در نگهداری گل و گیاه است.
بنابراین قبل از خرید بذر گل و گیاهان زینتی تمام موارد مرتبط به نگهداری آنها را بررسی نمایید. رعایت تمام موارد در میزان جوانه زدن، رشد و نمو گل و گیاه موثر بوده و به زودی نتیجه تلاش های خود را خواهید دید. نکته دیگر این است که برای نگهداری گل و گیاه حتما نیازی به داشتن باغ و باغچه نیست.
شما می توانید با کاشت بذر گل در گلدان گلها و گیاهان زیبایی را پرورش دهید. گلها و گیاهان زینتی این ویژگی را دارند که قابلیت کاشت و نگهداری در فضای بسته را داشته و به راحتی می توان آنها را در منزل و آپارتمان نگهداری نمود. در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید بذر گل و گیاهان زینتی می پردازیم


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۲:۲۹:۳۱ | نویسنده : admin | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.